· google ads · 4 min. leestijd
Google Ads case uitgelicht - Sol Stijlvol Hekwerk
Ontdek hoe we met een gerichte Google Ads campagne de conversies van onze klant hebben verhoogd en hun online zichtbaarheid hebben verbeterd.
In dit artikel nemen we jullie mee hoe wij de Google Ads campagnes van Sol Stijlvol Hekwerk hebben opgezet. Daarbij doorlopen we de gehele consumentenflow en leggen we uit waarom wij voor een bepaalde optie gekozen hebben.
- De ideale consumentenflow
- De landingspagina
- Het incentive: de brochure
- Automatische e-mail opvolging
- De juiste opvolging
De ideale consumentenflow
- Suspect ontdekt Sol Stijlvol Hekwerk via zoekactie op Google.
- Suspect landt op conversie landingspagina en vraagt de gratis brochure aan.
- Lead komt binnen bij de database van Sol Hekwerken.
- Lead ontvangt de brochure in zijn e-mail door middel van de geautomatiseerde e-mail opvolging. Indien gewenst ontvangt de lead de brochure ook nog fysiek.
- Lead ontvangt nog verschillende soorten opvolging, waarbij Sol zo snel mogelijk telefonisch contact probeert te leggen met de klant voor een afspraak op locatie.
- Sol heeft een afspraak op locatie bij de klant.
- Klant gaat over op aankoop.
De landingspagina
Het succes van een Google Ads campagne wordt deels bepaald door de landingspagina die achter de Google Ad zit. Daarbij is vooral het “incentive” belangrijk. Daarbij bedoelen we de “beloning” voor de bezoeker. Wat is de reden dat een bezoeker zijn/haar gegevens gaat achterlaten?
Omdat een poort of hekwerk een grote (en vaak eenmalige) aankoop is, hebben we ervoor gekozen om de drempel lager te maken met een brochure aanvraag. Zo wordt de koopintentie vergroot, en de conversie van lead naar sale makkelijker.
Bekijk hier de landingspagina van Sol
Het incentive: de brochure
Als incentive achter de landingspagina hebben we dus gekozen voor het aanvragen van de brochure. Zo kan de toekomstige klant inspiratie opdoen en heeft de potentiele klant het gevoel dat wij iets geven in plaats van nemen.
Bekijk hier de brochure van Sol
Automatische e-mail opvolging
Een belangrijke tool bij de opvolging van leads is automatisering. Door gebruik te maken van automatische e-mails kunnen bedrijven onmiddellijk na het genereren van een lead een gepersonaliseerde reactie versturen. Dit zorgt ervoor dat de lead direct aandacht krijgt, zelfs wanneer er op dat moment geen beschikbaar personeel is om handmatig contact op te nemen.
Wij hebben voor Sol automatische opvolging opgezet, waarbij de leads natuurlijk eerst de brochure per mail ontvangen. Twee dagen laten ontvangen ze nog een mail als opvolging en kunnen ze de brochure ook fysiek in de brievenbus ontvangen.
Bij deze klant kiezen we nu voor automatische mails, echter kan een telefonisch opvolging beter werken, al is dit wel tijdrovender. Daarnaast verhoogt het achter laten van een telefoonnummer ook de drempel voor de klant. Dit zal dus uiteindelijk voor minder leads zorgen. Ook zeker iets om rekening mee te houden in je aanpak.
De juiste opvolging
De juiste opvolging, bepaald uiteindelijk het succes van je campagne en is daarom dan ook essentieel. Hier enkele feiten op een rij:
- Binnen 5 minuten opvolgen:
- 9 keer meer kans om contact te leggen dan bedrijven die dit na 30 minuten doen.
- 21 keer meer kans om de lead te kwalificeren dan bedrijven die dit pas na 30 minuten doen.
- Gemiddeld zijn er 6 tot 8 pogingen nodig om een lead te bereiken. Veel verkopers stoppen echter na slechts 1 of 2 pogingen.
- 80% van de verkoop vindt dan ook plaats na de vijfde opvolging. De meeste verkopers geven al op na 1 of 2 pogingen.
- Systematisch leads opvolgen en nurturen, genereert gemiddeld 50% meer verkoopklare leads tegen een 33% lagere kost dan bij bedrijven die dit niet doen. De aankopen van deze leads liggen gemiddeld 47% hoger dan bij leads die niet regelmatig “genutured” worden.
- Geautomatiseerde e-mailcampagnes kunnen de responsratio’s met 300% verbeteren ten opzichte van traditionele e-mailcampagnes zonder automatisatie.
Zullen we ook zo’n te gekke campagne voor jou opzetten? Laat het ons dan snel weten en neem contact op!